راست بگو روزی چند نفر را میکشی ؟ - تَرَنّم عفاف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.با کلیک بر روی +1 وب ما را در گوگل محبوب کنید

منو وبلاگ
رتبه وبلاگ
دوستان من
*


راست بگو روزی چند نفر را میکشی ؟                                                    

در سالهای اول انقلاب اسلامی ، هیات هایی از طرف جمهوری اسلامی ایران برای تبیین انقلاب و تشریح دستاوردهای آن به کشورهای مختلف جهان سفر می کردند . در این سفرها که معمولا در ایام دهه مبارکه فجر صورت میگرفت چهره های سیاسی یا فرهنگی از ارگانها ، نهادها یا وزارتخانه های مختلف با برنامه ریزی وزارت امور خارجه ماموریت می یافتند و هریک به دو یا سه کشور میرفتند . آنان در این سفرها علاوه بر تماس با دولتمردان و شخصیتهای سیاسی ، فرهنگی و رجال هر کشور ، در محافل ایرانیان مقیم کشورها و یا در جمع دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان حضور می یافتند و ابعاد و اهداف انقلاب را برای آنان تشریح می کردند .
در بهمن سال 1361 در یکی از این هیات ها که عازم سه کشور یونان ، مجارستان و اتحاد جماهیر شوروی بود به عنوان خبرنگار شرکت داشتم . سرپرستی این هیات 11 نفره را دکتر حسن غفوری فرد که در آن زمان وزیر نیرو بود برعهده داشت . حجت الاسلام خوانساری رئیس وقت کمیته های انقلاب اسلامی استان خراسان از همراهان و از روحانیون موثر هیات بود . هیات پس از آتن ( پایتخت یونان ) و بوداپست ( پایتخت مجارستان ) راهی مسکو ( پایتخت اتحاد جماهیر شوروی ) شد . این هیات ضمنا به تاشکند ( مرکز جمهوری ازبکستان ) و دوشنبه ( مرکز جمهوری تاجیکستان ) سفرهایی داشت . در مسکو پس از معارفه هیات ، یکی از میزبانان روسی که به زبان فارسی نیز آشنائی کامل داشت ، در فرصتی خاص به پشت شانه حجت الاسلام خوانساری زد و با لحن شوخی از او پرسید « راست بگو روزانه چند نفر را در خراسان میکشی ؟ » آقای خوانساری که انتظار چنین توهینی ولو به زبان شوخی را نداشت برافروخته شد و بدون درنگ به وی گفت « کمتر از آن تعداد که شما هر روز در افغانستان می کشید » ( در آن زمان افغانستان تحت اشغال نظامیان شوروی قرار داشت ) میزبان روسی که از این پاسخ صریح آقای خوانساری به خشم آمده بود با چهره ای ناراحت به وی گفت « متاسفم ، برخوردت ابدا دوستانه نیست ...»
گرچه دکتر غفوری بعدا به آقای خوانساری تذکر لازم را داد ولی آقای خوانساری از گفته خود دفاع کرد و افزود « همه ما مسئول هستیم ، همه ما رسالتی داریم و برای دفاع از مظلومیت انقلاب اسلامی به اینجا آمده ایم . طبعا نباید در برابر متلک های اینچنینی که حیثیت انقلاب را نشانه رفته است سکوت کنیم »
به یاد دارم که همه اعضای هیات از پاسخ مشارالیه خشنود بودند و تا پایان سفر به آن مقام روسی بی اعتنایی کردند . ضمنا در روزهای حضور در اتحاد جماهیر شوروی درپایان هر نماز جماعت شعار تکبیر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی هیات ایرانی کم و بیش برقرار بود ...



| یکشنبه 90/11/16 | | 6:49 عصر | | دنیای من |
درباره وب


ترنم عفاف 

 

سلام بر تمامی برادران و خواهران ارزشی ام. از اینکه لطف نمودید و از وبلاگ من دیدن فرمودید بسیاراز شما سپاسگزارم . التماس دعا


مکان تبلیغات شما




کلام شهیدان

پیامک حجاب

سایر امکانات


Review http://sabooyeteshneh.parsiblog.com/ on alexa.com

آمار وبلاگ

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 21
کل بازدید : 221915
کل یادداشتها ها : 113




سایتهای برتر ایرانی
 تحلیل آمار سایت و وبلاگ